duminică, februarie 07, 2010

Minciunele

Uff, aproape ca uitasem de minciunele... Cum, nu stiti ce sunt minciunelele? Nu se poate sa nu fi gustat vreodata din subtirelele acestea dulci, crocante si uimitor de fragede... E o intreaga poveste cu ele, o poveste frumoasa de Craciun, dar fiindca am iesit de mult din atmosfera sarbatorilor, parca nu mai merge (totusi!)... V-o spun insa la anul, negresit!

Ingrediente

  • 4 galbenusuri
  • 1 ou intreg
  • 250 g faina (cat cuprinde)
  • 1 lingurita plina cu otet
  • 1 lingura de zahar
  • un varf de cutit de sare

Se amesteca toate ingredientele indicate, obtinandu-se un aluat nici tare, nici moale.

Aluatul se pune pe masa, se apasa putin cu podul palmei, apoi se intinde cu sucitorul astfel incat sa rezulte o foaie subtire ca lama cutitului, de ~ 1 mm grosime.

Din aceasta foaie se taie cu rotita de patiserie fasii dreptunghiulare, de ~ 2 cm latime si ~ 15-16 cm lungime.

Acestor fasii li se face cate un nod in mijloc, ...

...dupa care se pun intr-un ceaunel si se prajesc in baia de ulei, pana cand sunt bine rumenite.

Se scot cu lingura de spuma si se asaza pe servetele care absorb grasimea.

Se pudreaza cu zahar cat sunt calde.


Un comentariu:

  1. Am nimerit la blogul d-voastra uitindu-ma dupa "minciunele", pe care bunica mea le prajea,citeodata, duminica dimineata. Ce bucurie era ptr mine si fratele meu!!!

    Imi place foarte mult blogul, plin de poze si un iz romantat,care te imbie sa-l tot citesti. M-as bucura mult daca vreti sa urmariti blogul meu ( este o posibilitate de a traduce in romaneste)caci si eu o sa va urmez, multumesc mult, ilibili

    RăspundețiȘtergere